Hogy csináljunk Törzsvásárlót? |
Marketing tény, hogy egy meglévő vevőt újbóli vásárlásra bírni töredék annyiba kerül, mint egy új érdeklődőt Vevővé tenni! Most megmutatjuk, mit kell tenned ahhoz, hogy Vevőidből Törzsvevők legyenek!
Ismerjük a szitut, amikor a pasi egy szórakozó helyen teszi a szépet a nőnek. Előkerülnek a menő autók slusszkulcsai, sorra jönnek drága koktélok és a csajozós duma. A játék a pasinak csak addig érdekes, amíg a nő beadja a derekát. Utána sokszor valahogy elmúlik az érdeklődés a férfi részéről. A préda megvan, a vadász továbbáll.
Uraim, még mielőtt megbántanálak Benneteket! Az előbb leírt metódus természetesen nem általános, de azt hiszem, mindannyian tudjuk, miről is beszélek..:)
De helyezkedjünk vissza gyorsan az iménti helyzetbe, ezúttal a nő szemszögéből: Teszik neki a szépet, ez legyezgeti a hiúságát, elhiszi - mert el akarja hinni - hogy ő a legszebb, legokosabb, legkívánatosabb nő a világon. Aztán az éjszaka elmúltával kiderül, hogy az érdeklődés nem volt valódi, a szép szavak egész más célt szolgáltak… Ekkor jön a hideg zuhany, a pofára esés, a „Hogy lehettem ekkora hülye” szólamok.
Valahogy így érezheti magát a vásárló, akit mindenféle széppel és jóval kecsegtetnek, hogy nyissa ki a pénztárcáját és nyúljon bele jó mélyre, aztán a dolgok mégsem úgy folytatódnak, ahogyan várná.
Ingyenes szállítás, árkedvezmény, azonnal elérhető raktárkészlet.
Ez a beetetés. Ha ügyesen csinálod, működik is.
A Vevők kifizetik a rendelésük árát, de Te előttük ekkor még semmit sem bizonyítottál. Nem informáltad őket, nem szállítottál rendelést. Semmit nem tettél, csupán bezsebelted a pénzét.
Ne csak eladj, szolgáltass!
Ha ezen a ponton magára hagyd, csalódott lesz. Ha neki kell telefonálgatni vagy e-maileket írogatnia, hogy a megrendeléséről érdeklődjön, elbizonytalanodik, hogy biztos, hogy jó döntés volt-e, hogy Tőled rendelt! Még akkor is, ha végül rendben megkapja Tőled a rendelését. Csalódottságát pedig nem fogja magában tartani, hanem hangot is ad neki a közösségi oldalakon, rosszabb esetben további netes fórumokon is. Ez a „Na, innen se rendelek többet!” érzés.
Őt már nagyon nehéz lesz újabb vásárlásra bírni! Belőle sohasem lesz Törzsvevő!
Pedig marketing tény, hogy egy meglévő vevőt újbóli vásárlásra bírni töredék annyiba kerül, mint egy új érdeklődőt Vevővé tenni!
Most képzeld el, hogy érzi magát a Vásárló, akit a rendelése teljesítésének fontosabb állomásairól folyamatosan tájékoztatnak. Visszajelzést kap, hogy megrendelését fogadták, tájékoztatják a személyes átvétel vagy a kiszállítás időpontjáról, stb.
Ilyenkor a Vevő hátra dőlhet, és érezheti úgy, hogy kiszolgálása számunkra is fontos, hiszen mindenki körülötte forog és folyamatosan többen dolgoznak megrendelése mielőbbi teljesítésén. (Az automatizált vevőtájékoztató e-mailek maradjon a mi titkunk…) Már most – pedig még meg sem kapta a rendelését – biztos benne, hogy jól választott, továbbra is bízik a cégben, ahonnan rendelt.
Szerencsére a jó tapasztalatokat is éppoly szívesen osztják meg az emberek, mint a rosszat, ezért olvashatjuk bizonyos cégek honlapján az alábbi sorokat:
"Kedves Reflexshop csapat! Ha máshol fele ennyire vennék komolyan a rendeléseket, sehol nem lenne panasz! Máskor is rendelek! Csak így tovább!!!"
"Ilyen internetes vásárlásban még nem volt részem. Gyorsak, pontosak, udvariasak, türelmesek és szolgálatkészek voltak. Pedig bizton állíthatom, a "problémás vevő" kategória határát erősen átléptem. Köszönet mégegyszer!"
(Azt hiszem, a Reflexshop megérdemli, hogy nevének említésével elismerjük a kiszolgálását.)
Apró gesztusok, információ morzsák ezek, melyek ügyesen csepegtetve meghatározzák a további kapcsolatot a Vevővel és könnyen Törzsvevővé tehetik!
De mi van a ló túl oldalával?
A ló túl oldalára sem érdemes átesni! Ez az, amikor - eredeti férfi-nő példánkhoz visszatérve - a hősszerelmes naponta hússzor szerelmetes SMS-ekkel bombázza kedvesét. Ez elég gyorsan zavaróvá válik!
Igaz ez a vevőtájékoztatásra is! Ne legyen se túl sok, se túl kevés. Nem biztos, hogy a Vevő tudomására kell hozni, hogy Mancika épp most küldte el az e-mailt, melyben megrendelte a futárt, aki majd valamikor a csomagjáért jön és majd valamikor kiviszi neki.
A főbb pontok, melyekről érdemes tájékoztatást adni a Vevőnek:
„Megrendelését rögzítettük, rendelése állapotáról folyamatosan tájékoztatni fogjuk.”
„Rendelése átvehető (és itt jönnek a személyes átvételről szóló infók: hol, hánytól hányig, stb.) vagy „Rendelését a mai napon átadtuk a futárszolgálatnak!”
„Rendelését a mai napon 10 és 18 óra között szállítjuk.”
Ha pedig igazán ügyes vagy, egy jól teljesített megrendelést követően még egy e-mailt küldesz a Vevőnek, arra kérve, hogy röviden értékelje tevékenységedet szöveggel, vagy csillagokkal egy ötös skálán. Ha értékelését még egy következő vásárlásánál felhasználható kedvezménykuponnal is honorálod, könnyebben bírod őt véleménynyilvánításra, melyet aztán már Te is felhasználhatsz honlapodon, mint hatásos bizalomépítő elemet!
Te mit írnál magadról, ha a saját Vevőd lennél? De őszintén! Oszd meg velünk, hogy egymástól is tanulhassunk!
Ui.:Mondanom sem kell, hogy a megfelelő minőségű áru és az időre történő szállítás mindez alfája és omegája.