(+36-30) 585-5751
(+36-1) 452-0050
info@patronet.hu
1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 5.
(+36-1) 452-0050
WebOkos

A felhasználó evolúciója: a Bámészkodó, a Tájékozódó és a Vásárló

RSS csatorna
A felhasználó evolúciója: a Bámészkodó, a Tájékozódó és a Vásárló

Hosszú az út, amíg egy látogató vásárlóvá érik. Nem árulok el titkot azzal sem, ha azt mondom, hogy honlapod látogatói más és más céllal, szándékkal keresik fel honlapodat. Van, aki csak köszöni szépen, körülnéz, míg mások információ gyűjtés céljából látogatnak oldaladra, és vannak, akik konkrét vásárlási szándékkal érkeznek. Melyik csoport a legfontosabb számunkra? Ha zsigerből rávágod, hogy a vásárló, nagy tévedésben vagy! A cikk végére meg is tudod, hogy miért…


„Köszönöm, csak nézelődöm!”

Van, aki keresgélés közben bukkan az oldaladra, és szívesen körülnéz ott, mert valami miatt érdekesnek találja.  Ők az olyan típusú látogatók, akik, ha offline szituációban lennénk egy üzletben, és odamenne hozzájuk egy eladó, hogy  „Segíthetek?”, azt válaszolnák: „Köszönöm, csak nézelődöm.” Ismerős, ugye? Ilyenkor a legtöbbször eszünk ágában sincs vásárolni, tényleg csak körülnézünk.  Már ha a bolt, rendezett, tiszta és kulturált.



Ha nem tudnád, mit is keresel pontosan, csak úgy nézelődnél, Te érdemesnek tartanád a honlapodat arra, hogy kicsit elidőzz rajta? A weboldalra érkezve azonnal kiderül, hogy mi is honlapod célja, funkciója?
Funkciók, amelyek segítik a Bámészkodót:

  • egyszerű, átlátható felépítés, menürendszer, szövegezés
  • átlátható termékkínálat
  • jó minőségű termékfotók

Tájékoztass is, ne csak eladj!

Aztán van az a fajta látogató, aki már konkrétan tudja, hogy mi járatban van, például digitális fényképezőgépet tervez vásárolni. Itt a vásárlási szándék már kialakult, de képzeld bele magad emberünk helyébe! Te mit teszel, ha digitális fényképezőgépet akarsz vásárolni? Bemész az első boltba, ami szembe jön és megveszed? Nem hiszem. De pontosan mit is? Milyen márkájút, tudásút, memóriájút? Honnan tudnád, ha sosem tájékozódtál az aktuális digitális fényképezőgép kínálat felől!
Mire eljutsz oda, hogy ez körvonalazódik, feltételezem, hogy átrágod magad számos szakmai oldalon, véleménymegosztó oldalon, blogon. No, ez a látogatótípus éppen itt tart. Tájékozódik. Többek között nálad is.

Offline vásárlói helyzetre fordítva mindezt, ez az a helyzet, amikor a boltban odamész az eladóhoz, és konkrét kérdéseket intézel hozzá: „A digitális fényképezőgépek érdekelnek. Tudna mondani pár szót az Önöknél kapható típusokról? Ön melyiket ajánlaná?” A vásárlási folyamat ezen szakaszára a befogadó készség, nyitottság, információéhség jellemző.

Gondold át, hogy honlapodon kiszolgálod-e a Tájékozódót kellő minőségű és mennyiségű információval, kínálattal? Megadod-e az esélyt, hogy ha egy következő szintre lép a vásárlási folyamatban – ami már magát a tényleges vásárlást jelenti – akkor a Te honlapod jusson eszébe?

Funkciók, amelyek segítik a Tájékozódót:

  • jól felépített, átlátható termékkategorizálás
  • jól kezelhető keresőfunkció a honlapon
  • átlátható és bőséges szöveges termékinformáció
  • jó minőségű, nagyítható termékfotó
  • terméktulajdonság -és ár összehasonlító funkció

Csomagolhatom?

És lássuk a következő  - várva várt – látogatótípust, a Vásárlót. Ő már pontosan tudja mit akar, egészen pontosan tisztában van vele, hogy milyen márkájú, típusú fényképezőgépet kíván vásárolni. Feltérképezte a piacot, ismeri az árakat, döntött és vásárol. Ő az, aki bemegy a boltba, és közli az eladóval: „Egy CANON KX235 típusú fényképezőgépet szeretnék vásárolni!”

Teszteld, hogy a honlapodon/webáruházadban lévő vásárlási folyamat kellően egyszerű, átlátható és logikus felépítésű-e? Vonzóak-e a vásárlási/szolgáltatási feltételek?

Funkciók, amelyek segítik a Vásárlót:

  • egyértelmű, átlátható tájékozató a vásárlási folyamatról
  • többféle átvételi, kiszállítási lehetőség, uram bocsá’ bizonyos rendelési értékhatár felett még ingyenes is van köztük
  • többféle fizetési lehetőség
  • tájékoztatás a garanciáról, és bármennyire fáj is ezt leírni, de a vásárlástól való elállásról is
  • a regisztráció nélküli vásárlás lehetősége

Melyik csoport a legfontosabb számunkra? Mindhárom! Hiszen ez a vásárlás evolúciója! Egyikről se feledkezz meg, és mindhármat szolgáld ki maximálisan, hiszen sosem tudhatod, hogy melyik Bámészkodó válhat később Vevőddé!

Szívesen vesszük, ha megosztod velünk, hogy Te milyen eszközökkel szolgálod ki a Báméstzkodót, a Tájékozódót és a Vásárlót!

 


Kulcsszavak: A bejegyzéshez nem tartozik kulcsszó
« Vissza
Hozzászólások
A blokk nem található a rendszerben. A blokk nem található a rendszerben.

PatroNet Consulting Kft.

 

(+36-1) 452-0050

(+36-30) 585-5751

 

info--.at.--patronet.hu

1146 Budapest,
Ajtósi Dürer sor 5.
GPS: N 47° 30' 25.815"
E 19° 5' 11.4786"