Korlátozzák a vasárnapi vásárlást az interneten is! |
A vasárnapi nyitva tartás korlátozásának második hullámát az internetre is kiterjesztik! A sarki boltok után a webshopokon keresztül történő internetes vásárlásokat is korlátozzák a hét utolsó napján.
A webáruházakban vasárnapi napokon a vásárló a vásárlási folyamatban csak a kiválasztott termékek kosárba tételéig juthat el, magát a megrendelést egy központi rendszer blokkolja.
Ne ijedj meg, ez mind természetesen nem igaz! Épp ellenkezőleg: a vasárnapi nyitva tartás jóformán az online áruházak privilégiuma lett!
Itt az ideje, hogy felkészülj a plázák helyett most a neten szörföző tömegek fogadására, hogy bámészkodókból vásárlókká tedd őket!
Íme néhány dolog, ami elengedhetetlenül szükséges ehhez:
1. Légy egyedi!
Egyik kedvenc Partnerünk példájával illusztrálnám, hogy mit jelentsen, vagy éppen mit ne jelentsen ez!
Humoros ember lévén valami egyedit szeretett volna belevinni webáruházába, ezért kitalálta, hogy a „Kosárba” gombot nála nevezzük inkább „Hoci ide, ez kell nekem!” gombnak. Szerencsére sikerült lebeszélnünk róla.
Abban sem érdemes feltétlenül gerillaharcoskodni, hogy a megszokottól teljesen eltérő felépítést adj webáruházadnak, hiszen a felhasználók hozzászoktak már egy bizonyos struktúrához. Ha ezt nagyon átvariálod, félő, hogy nem fogják megtalálni weboldaladon, amit keresnek, mert az nem a szokott helyen lesz.
Egyediségre érdemes törekedni viszont a szöveges tartalmak tekintetében! Vedd a fáradságot, hogy egyedi szövegeket írj webáruházad termékeihez, és ne csak a forgalmazó által megadott 3 sort tüntesd fel, ahogy konkurenciád legtöbbje is teszi! Ezt a Google is meghálálja, hiszen nemcsak hogy nem mér rád büntetést másolt tartalmak miatt, de tán még előrébb is sorol a találati listáján. A felhasználók pedig minden esetben meghálálják, ha nálad nemcsak ugyanazt a két mondatot találják egy adott termékről, mint máshol, hanem részletesebb leírást. A vásárlási kedv is megnő ettől, próbáljátok csak ki!
2. Tűnj megbízhatónak (és persze légy is az!)
A webet gyakran bélyegzik meg azzal, hogy arctalan. Bárki bújhat egy profil, nick név vagy akár webáruház mögé. A webáruházban tényleg nem tud rád mosolyogni az eladó, és nem látod, hogy a szemed előtt, kézzel készítik a szappant, amit a webshopban árulnak.
Egy arctalan, mit-tudom-én-kitől pedig valljuk be, sokunknak nincs is kedvük vásárolni. A közösségi média szerencsére közelebb hozza a céget a követőihöz, és a hatályos jogi környezet is megkívánja bizonyos cégadatok weboldalon történő feltüntetését. De egy kis odafigyeléssel és megfelelő kommunikációval megbízhatósági faktorodat jelentősen megnövelheted a látogatók szemében.
Legyen ügyfélszolgálatod, ahol tényleg felveszik a telefont, oldaladon legyenek elérhető helyen és közérthetően a vásárlási és adatvédelmi információk. Ha szemfüles vagy, kiemeled a vásárlástól való elállás törvény adta lehetőségét is, így a felhasználó úgy érezheti, hogy rizikó nélkül vásárol. Tehetsz fel képet a kollégáidról, az irodáról, az üzemről, feltéve, hogy azok valóban a bizalmat építik és alkalmasak arra, hogy mutogassuk őket. Félreértés ne essék, egy omladozó falú pince is lehet tökéletes raktár bizonyos termékeknek, és otthon, az íróasztal mellől is építheted hatékonyan az üzletet, de ezeket nem feltétlenül szükséges mutogatni. Ha így működsz, fotók helyett inkább hirdesd, hogy rugalmas vagy, és 14 napos pénz visszafizetési garanciával dolgozol!
3. Tedd könnyen elérhetővé a kínálatodat!
Egy elsőre szembetűnő, megfelelően kialakított termékkategória rendszer és egy jól működő kereső az oldalon félsiker ahhoz, hogy a látogató könnyedén és gyorsan megtalálja azt, amit keres. Innentől pedig már csak egy lépés a vásárlás.
Ha webáruházad van, érdemes több szempont szerinti kereshetőséget, szűrést is biztosítani. Ez lehet egyfelől a klasszikus többszintű termékkategorizálás, (pl. Műszaki cikkek/Fényképező gépek/Digitális fényképezőgépek), ami elsősorban azokat szolgálja ki, akik tudják, hogy mit keresnek. Emellett lehet az oldaladon árra, márkára, életkorra,nemre stb. való szűrési, rendezési lehetőség.
4. Jelentsen előnyt, ha a vásárló Tőled rendel!
„Miért épp Nálad vegyem meg azt, amit még 20 másik helyen is megvehetek?” – szegezem Neked a kérdést. Ha nem tudsz kapásból legalább 2-3 előnyt mondani versenytársaidhoz képest, akkor valójában Te sem tudod, hogy miért érdemes Nálad vásárolni, rendelni. De akkor honnan tudná a látogató?
Ha nem vagy tisztában azzal, hogy miben vagy több, vagy más, mint versenytársaid, Te is beleveszel az online masszába, és csak egy leszel a weben a tanácsadó cégek, műszaki cikk webáruházak vagy villanyszerelők közül.
Ha itt tartasz, fogalmazz meg néhány előnyt a többiekhez képest. (Ehhez értelemszerűen ismerned kell a konkurenciádat, de erre most nem térünk ki bővebben.)
Te kizárólag természetes, vegyszermentes alapanyagokkal dolgozol?
Nálad ingyenes a házhoz szállítás?
Nálad mindenből van raktárkészlet, és minden termék azonnal rendelhető?
Standard termékeid mellett egyedi elképzeléseket is megvalósítasz?
Ha pedig megtaláltad erősségeidet ne felejtsd el kommunikálni is őket weboldaladon! Ezek ugyanis újabb döntő érvek lehetnek ahhoz, hogy emberünk végül Nálad vásároljon, rendeljen.
Végül pedig ne feledd, minden héten eljön az a bizonyos vasárnap, ami fekete nap az offline kereskedelemben, Neked viszont egy újabb lehetőség, hétről hétre!
U.i.: Fentiek örök érvényű szabályok, és nem csak a vasárnapi offline nyitva tartás megnyírbálása szülte őket.