Először értsd meg a saját kampánycéljaidat!
Talán azt gondolod, hogy a célok számodra teljesen nyilvánvalók, ugyanakkor a gyakorlat azt mutatja, hogy a legtöbb landing oldal esetében hiányzik az egyetlen célra történő irányultság. Nagyon sok olyan érkező oldal van, mely igyekszik egyszerre minél több dolgot kínálni a látogatónak – talán mert azt gondolják, hogy a nagyobb választékból jobb eséllyel tud választani -, de így csak összezavarják az embereket, és persze rontják a konverziós arányt.
1 rész:
Használj ütős címsort!
Minden ezzel kezdődik, az egész landing page-nek ez a kiindulópontja. Az első benyomás meghatároz mindent, és ezt az első benyomást jelentős részben a címsor határozza meg. A címsornak világosnak, figyelemfelhívónak kell lennie, miközben átadja a fő üzenetet az embereknek, megfogalmazva a megoldást a problémáikra. Ez a “horog”, ami vagy elkapja a látogatót, vagy nem, és tovább vezeti az oldalon.
Nem sok időd van arra, hogy felkeltsd a felhasználók figyelmét, mindössze néhány másodperced. Ezért rá kell szánni az időt a legjobb, leginkább figyelemfelkeltő, mégis egyszerű mondat kiválasztására.
Néhány szabálya azonban van a jó címnek:
Mivel az emberek valamilyen hirdetésből, esetleg e-mailből érkeznek a landing oldalra, ezért nem szerencsés, ha valami egész mással találják magukat szembe, mint amit a hirdetésben láttak. A legjobb, ha vizuálisan és a szövegeket tekintve is teljesen össze van hangolva a hirdetés és az érkező oldal. Ez azt jelenti,
Legyen vizuálisan egyszerű!
Talán az előbbiekből ez már világossá vált, azonban fontos komolyan venni az egyszerű webdesignt. A landing oldaladnál tehát érdemes minimalista designt használni, mivel ez segíti, hogy a felhasználó a lényegre tudjon összpontosítani, és könnyebben megértse a termékelőnyt. Ez azt jelenti, hogy sok whitespace-t használsz, és kontrasztos színeket, hiszen ez vezeti a látogató figyelmét a CTA-ra azáltal, hogy elkülöníti a többi elemtől.
Kezdj egy hatásos képpel!
A szöveg tehát fontos, de a képek lesznek azok, melyek kiváltják a kívánt érzéseket a látogatókból, hogy azok megtegyék az elvárt lépéseket. Egy kép többet mond ezer szónál, ráadásul 60 ezerszer gyorsabban dolgozza fel az agy, mint a szöveges információkat. Sokat segít tehát a látogatók meggyőzésében, és könnyebben meg tudod értetni velük, hogy mi a terméked, szolgáltatásod. Ezért érdemes minél nagyobb képeket használni a landing page-ünkön. Viszont ezek a képek
Utóbbi alatt azt kell érteni, hogy valódi emberek legyen a képen, mert ezek segítenek bizalmat kialakítani a látogatókban, valamint személyesebbé teszik a kapcsolatot. A stockfotók esetében ez gyakran nem működik, vagy legalábbis olyat kell választanod, mely nem agyonhasznált és nem hat túlságosan mesterkéltnek. A képek érzelmi szinten hatnak, ezért különösen erős a hatásuk. Tanulmányok szerint az emberi arcok látványa révén megbízhatóbbnak és vonzóbbnak tűnnek a weboldalak a látogatók számára.
Az egyik következő fejezetben részletesen is beszélünk a képek használatáról.
Kísérletezhetsz videókkal is
Hiszen a vizsgálatok szerint sokkal hatékonyabbak. Jobb elköteleződést érhetsz el velük, és könnyebben magyarázod el az embereknek, hogy mit kínálsz számukra, ezáltal pedig csökkentheted a szövegek hosszát. Emellett
Ugyanakkor persze problémaként merül fel többek között a méret kérdése, és az, hogy valóban jó-e az adott videó. Valamint figyelned kell arra, hogy a videóban is jelenjen meg a call to action, amire mindjárt rá is térünk.